niedziela, 22 czerwca 2014

Łatwy przepis na gofry

Lato uwielbiam między innymi za truskawki, ich zapach, smak, kolor. Dzisiaj będąc w ogródku zerwałam kilka prosto z krzaczka. Postanowiłam zrobić GOFRY! Deser, który głównie latem ze względu na świeże owoce - to mój ulubiony dodatek obok bitej śmietany.







Mój przepis na gofry jest bardzo prosty, w mojej rodzinie gości od wielu lat :)

SKŁADNIKI:


  • 2 szklanki mąki
  • 2 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • 6 łyżek oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka cukru 
  • szczypta soli





1. Oddzielamy żółtka od białek i za pomocą miksera ucieramy je z cukrem.




2. Kiedy żółtka się ubiją dodajemy mleko.



3. Następnie dodajemy mąkę, proszek do pieczenia oraz olej, ubijamy do uzyskania jednolitej masy.



4. Ostatnim etapem robienia ciasta na gofry jest wymieszanie masy z ubitą z dodatkiem soli pianą z białek. Ważne jest, żeby zrobić to delikatnie, najlepiej ręcznie drewnianą łyżką, piana nadaje wtedy puszystości, ciasto wypełnia się pęcherzykami powietrza i jest bardzo lekkie.



5. Tak przygotowane ciasto przekładamy łyżką na rozgrzaną gofrownicę i pieczemy do uzyskania złotego koloru.

6. Upieczone już gofry przekładam na talerz, dodaję bitą śmietanę oraz truskawki.
Dla mnie to deser kojarzony z latem, udaje się zawsze, ciasto nie przywiera, gofry wychodzą złote i chrupiące. Polecam każdemu!
SMACZNEGO :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz